Header Ads

Deaf couple love Proton from QISZAN

Qiszan's dad interested in PROTON contest http://www.protonvip.com when he watched a TV. He asked Qiszan to help him, then they are willing to sacrifice time to do short video for the competition , "I LOVE PROTON" in the shortest period of time.

Bahasa Malaysia's verison:

Atas permintaan seorang ayah, anaknya sanggup mengorbankan masa dan tenanga untuk membantun dan menterjemahkannya bagi menyertai pertandingan "I LOVE PROTON" dalam tempoh masa yang tersingkat kerana mereka ialah warga OKU pekak dan buta huruf. Jutaan terima kasih diucapkan kepada QISZAN.


Jasa PROTON kami hargai, memberi nafas baru kepada kami.
PANTAS, CANGGIH, dan KUKUH, walaupun sudah berusang.
Kami amat perlukannya, ertilah kami menyayanginya selama 20 tahun.

Ayah Qiszan ceritakan to kita;

"Mengenang peristiwa kembali pada tahun 90an, negara kita telah mengeluarkan kereta buatan Malaysia yang pertama ialah Proton yang hebat dan popular. Pada masa itu, saya amat ghairah kemudian membeli sebuah kereta Proton adalah satu-satunya impian saya untuk menemani dan mengangkut barangan saya ke luar bandar dan bandar dalam melakukan kerja pembinaan dan pengecatan rumah- rumah baru selama lebih kurang 10 tahun seumpananya anak buah saya. Namun kini zaman teknologi, situasi kereta Proton yang telah berusang, saya mengingati jasanya amat nilai dan tiada saingan dengan kereta baru kerana kehebatan dan kelajuannya memang canggih dan berbaloi telah menyelamatkan nyawa isteri saya yang mengalami pendarahan kepala ketika dia terjatuh dengan memandunya ke hospital segera dalam berapa minit sahaja pada tahun lepas. Walau apa pun kereta saya mengalami kegatalan sehingga lubang dan kulit menjadi kulat, namun ianya sanggup bersabar, berkorban dan memahami keadaan dengan saya dan isteri saya sebagai warga emas yang disegani, di samping itu ekonomi saya bekerja sebagai tukang cat yang bebas (freelance) tidak mampu memulihkannya kerana saya amat memerlukannya untuk membawa isteri saya yang menghidapi penyakit darah tinggi, strok dan diabetes selama lebih 10 tahun. Saya berfikir bahawa apakah saya akan memberi hadiah istimewa kepadanya sebagai jasa terbesar dibalas untuk harijadinya ke 20 pada tahun depan tetapi saya tidak mampu memberi rawatan penyakitnya, perkara ini menyedihkan hati saya kerana saya amat menyayangi kereta Proton saya."

Source by Qiszan's blog at http://www.qiszan.com/

2 comments:

  1. Please give me comment, so that I put the comment in the Youtube this video and let the Proton staffs to have read it. Thank you a lot.

    ReplyDelete
  2. muslim zulkepli5:00 PM

    best...the pic very nostalgic...have a secreet meaning

    ReplyDelete

Powered by Blogger.