Header Ads

Sukan Orang Pekak Malaysia ke-17 pada 1 - 6 April 2012

SOPMA/ MSDeaf mempunyai dua peranan utama dalam pembangunan dan penggalakan sukan pekak di Malaysia. Peranan-peranan merupakan komitmen terhadap sukan pekak dalam negara dan komitmen terhadap sukan pekak antarabangsa. Mereka bertanggungjawab untuk megambil bahagian yang aktif dalam pertandingan sukan pekak antarabangsa yang diiktirafkan oleh International Committee of Sports for the Deaf (CISS). Pertandingan-pertandingan itu termasuk Sukan Deaflympics Musim Panas dan Sukan Pekak Asia Pasifik.

SOPMA/ MSDeaf juga memain peranan dalam pemilihan para atlit pekak untuk mewakili negara, merestui latihan yang dijalankan oleh bakal ahli gabungan masing-masing dan membantu dalam penghantaran para atlit pekak untuk bertanding di peringkat luar negara.

Berita baik! Mereka akan mengadakan pertandingan 'Sukan Orang Pekak Malaysia' untuk kamu semua di Malaysia! Banyak atlit pekak dari negeri-negeri lain akan berkumpul di University Malaya, Kuala Lumpur. Mereka mempunyai peluang untuk menbaiki kemahiran dan membina jasa diri untuk setiap negeri sendiri. Ia membuka para atlit pekak mendapat bakat dan kuat bersaing dalam bidang sukan di Malaysia.

Sukan Orang Pekak Malaysia ke 17,2012 akan di adakan pada 1 - 6 April 2012 di Universiti Malaya, Kuala Lumpur. Jenis sukan yang dipertandingkan dalam SOPMA adalah seperti berikut:
  1. Badminton 
  2. Bola Jaring 
  3. Bola Sepak
  4. Boling Tenpin 
  5. Olahraga 
Jumpa di Kuala Lumpur. Terima Kasih Jika kamu minat ini, kamu boleh menghubungi mereka di info@msdeaf.org.my  dan kamu boleh melawati di https://www.facebook.com/msdeaf

Jika kamu ada pengalaman tentang permainan sukan atau ada bakat, kamu boleh email mereka.
 

No comments

Powered by Blogger.